Monday, January 16, 2006

Smørrebrød - the sushi way


Jeg sad i min juleferie på en sushi restaurant i hjertet af Amsterdam, og fik mig en lille "in-between" lunch and dinner. Jeg har det sådan at sushi skal der altid være plads til - og da specielt når det kører på transportbånd.
Det er en ideel måde at spise på, man tager hvad man har lyst til og sidde og bliver inspireret og nysgerrig undervejs. Så tænkte jeg at det må man da kunne overføre til andet en sushi, for hvorfor skal de små, godt nok utrolig lækre, fiskestykker have det for sig selv - NÆ du, hvad vil der ske hvis man tog lækre og gode stykker smørrebrød, a la Ida Davidsen, og delikat anrettede på små farvekodede tallerkner med plast kupler, ville det så ikke bare være det sikkert hit.
Gå lige ind fra gaden, sidde sig ved "båndet" og made er serveret på den lækre måde...

• ( billedet er manipuleret og madderne er, fiskefilletmad med rejer og en tomatmad )

» Resturanten i Amsterdam: www.zushi.nl

0 Comments:

Post a Comment

<< Home